Terugkeer & garantie

Terugkeer

U hebt 14 kalenderdagen vanaf de levering van het online gekochte item om te beslissen of u het wilt behouden of niet. En zonder jezelf te moeten rechtvaardigen.

Het object moet nieuw zijn, in de originele verpakking. Als er garantiezegels op de doos zitten, moeten deze intact zijn.

De retourkosten zijn de verantwoordelijkheid van de koper.

Wanneer het product in onze magazijnen arriveert, wordt de terugbetaling van het object alleen onmiddellijk gestart via de eerste betaalmethode.

Garantie

Twee jaar wettelijke garantie (gratis) voor alle producten

Volgens de EU-regels heeft u altijd recht op een minimumgarantie van twee jaar, ongeacht of u uw aankopen online, in een winkel of per brief hebt gedaan.

De garantie van twee jaar begint bij ontvangst van het product.

  •     In sommige EU-landen moet u de verkoper binnen twee maanden na ontdekking op de hoogte stellen van het gebrek, anders kunt u uw recht op garantie verliezen.
  •     U hebt zes maanden na ontvangst van het product om de verkoper te laten zien dat het defect is of niet in overeenstemming is met de beschrijving.
  •     Na zes maanden moet u bewijzen dat het defect al bestond op het moment van ontvangst, bijvoorbeeld door aan te tonen dat dit te wijten is aan de slechte kwaliteit van de gebruikte materialen.
  •     WAARSCHUWING! De wet is alleen van toepassing op verkopen aan particulieren. Als u bijvoorbeeld een laptop koopt als onderdeel van uw zelfstandige activiteit (aankoop met factuur en BTW-nummer), profiteert u niet van de wettelijke garantie.


De handelaar moet nog steeds een oplossing voorstellen.